آخرین اخبار
کد مطلب: 102676
تفرقه افکني و فتنه انگيزي سياست استعمار پير انگليس/روابط ديپلماتيک با ساير کشورها بايد براساس عزت کشور باشد
تاریخ انتشار : 1394/06/12 10:25:50
نمایش : 3338
انگليس استعمارگرهمواره با سياست تفرقه بنداز و حکومت کن کشورها را تحت استعمار خود درآورده و با حضور خود در منطقه خاورميانه مشکلات زيادي براي مردم ايجاد مي‌کند.
به گزارش  سلام لردگان؛‌ به نقل از جهانبين نيوز ۱۲ شهريور سالروز شهادت رئيسعلي دلواري ه نام روز مبارزه با استعمار انگليس نام‌گذاري شده که اين نام‌گذاري بسيار بجا و درست است چون رئيسعلي خود يکي از بزرگترين مبارزان با استعمار انگليس است.

رئيسعلي دلواري

رئيسعلي دلواري در سال ۱۲۶۳ هجري شمسي برابر با ۱۸۸۱ ميلادي در روستاي دلوار از توابع تنگستان متولد شد. و پدر رئيسعلي دلواري به نام زائيرمحمد، کدخداي دلوار بود که بعد‌ها به «معين‌الاسلام» ملقب شد. با شروع نهضت مشروطيت، رئيسعلي در حالي که ۲۵ سال بيشتر نداشت از جمله پيشگامان مشروطه‌خواه در جنوب ايران شد و همکاري نزديکي با محافل انقلابي و عناصر مشروطه‌طلب در بوشهر، تنگستان و دشتي آغاز کرد.

در آغاز جنگ جهاني اول در سال ۱۹۱۴ قواي روس از شمال و نيروهاي انگلستان از جنوب، ايران را در معرض هجوم قرار دادند و کشتي‌هاي جنگي انگلستان در مقابل بوشهر لنگر انداختند و نيروهاي اشغال‌گر در ۱۷ مرداد ۱۲۹۴ بصورت تدريجي قصد اشغال بوشهر و نواحي ساحلي اطراف را داشتند.
 


رئيسعلي پيشاپيش از حمله به دلوار آگاهي داشت، بلافاصله در اقدامي تاکتيکي به تخليه دلوار پرداخت و به سمت کوه‌هاي اطراف منطقه‌اي معروف به کلات بوجير عقب‌نشيني کرد. سربازان انگليسي و هندي هنگامي وارد دلوار شدند که تقريبا روستا خالي از سکنه بود. به همين جهت خشمگينانه شروع به گلوله‌باران منازل مسکوني خالي و قطع نخل‌هاي دلوار کردند.

رئيسعلي در‌‌ همان شب با ۴۰۰ نفر از نيروهاي خود به قواي انگليسي شبيخون زدند و ۶۰ نفر از نيروهاي متجاوز از جمله يک ژنرال بلندپايه را از پاي درآوردند و همين امر سبب پيروزي وي در اين جنگ شد. پس از اين جنگ رئيسعلي دلواري بر حملات شبانه خود به بوشهر و پادگان انگليسي‌‌ها افزود و با همفکري ديگر خوانين منطقه طرح حمله سراسري به بوشهر و آزادسازي آن را پي‌ريزي کرد.

در گيرودار تدارک اين حمله بود که در شب ۱۲ شهريور ۱۲۹۴ برابر با ۲۳ شوال ۱۳۳۳ و سوم سپتامبر ۱۹۱۵ ميلادي هنگامي‌که او قصد شبيخون به عمارت سفيد سبزآباد را داشت، در محلي به نام تنگک صفر از پشت مورد اصابت گلوله يکي از همراهان خائنش به نام غلامحسين تنگکي قرار گرفت و در سن ۳۴ سالگي به شهادت رسيد، اما نهضتي که او درجنوب ايران به راه انداخت تا سال‌ها مايه وحشت انگليسي‌‌‌ها بود. پيکر رئيسعلي دلواري در قبرستان وادي‌السلام در نجف عراق مدفون است.

ضرورت توجه به حضور انگليس در منطقه

پرداختن به استعمار انگليس و توجه به آن به معناي فراموش کردن خطراتي که از سوي آمريکا براي کشور وجود دارد نيست اما اين موضوع که انگليس بيش از ۲ قرن با حضور جدي خود در خاورميانه و خليج فارس و سابقه اين کشور استعمارگر در اشغال نقاطي از کشور در طول تاريخ ضرورت پرداختن به آن را نمايان مي‌سازد.

انگليس اين کشور استعمارگر که همواره با سياست تفرقه بنداز و حکومت کن کشورها را تحت استعمار خود درآورده و با حضور خود در منطقه خاورميانه مشکلات زيادي براي مردم ايجاد مي‌کند.
 
 
اقدامات انگليس در خاورميانه

انعقاد قراردادهاي مختلف نفتي و به زير سلطه در آوردن توليدات نفتي و به طور کلي غارت منابع نفتي ايران

ايجاد و تقويت فرقه‌هاي انحرافي، يکي از لطمات بزرگ استعمار انگليس به اسلام و مسلمانان جعل فرقه‌هاي مذهبي به اسم اسلام و ... مي‌باشد. ترويج بهائيت و بابيگري در ايران و وهابيت در کشورهاي عربي خصوصا عربستان سعودي نمونه‌اي واضح و آشکار از اين اقدام است، متاسفانه امروز همين فرقه‌هاي ساختگي با حمايت آمريکا و انگليس بزرگترين معضل را براي جهان اسلام ايجاد کرده‌اند.

تحريک جريان هاي تجزيه طلب قومي، تفرقه اندازي و تشديد اختلافات مذهبي بين اهل تشيع و اهل تسنن. حمايت از جريان ها و سازمان‌هاي صهيونيستي، بدون ترديد يکي از کشورهايي که نقش اصلي و محوري در اشغال سرزمين فلسطين و تاسيس رژيم اشغالگر قدس را داشت و تاکنون نيز حامي جدي آن مي‌باشد دولت انگلستان است.

انتشار مطبوعات و تاسيس احزاب وابسته براي توسعه و تثبيت حضور خويش در ايران

روابط ديپلماتيک با ساير کشورها نبايد در تضاد با سياست‌هاي کشور باشند

احمد راستينه رئيس بسيج دانشجويي چهارمحال و بختياري در مصاحبه اختصاصي با جهانبين نيوز اظهار کرد: يکي از آرمان‌ها و اصول اساسي ايران مبارزه با سلطه و سياست‌هاي استعماري سلطه است.

وي با بيان اينکه روابط ديپلماتيک که به دنبال احقاق حقوق جمهوري اسلامي ايران است نمي‌تواند در تضاد با آرمانهاي کشور تعريف شود تاکيد کرد: برقرار کردن رابطه با ساير کشورها که صرفا راهکارهاي حفظ منافع ملي و دفاع از اين منافع را ارائه مي‌دهد بايد راه نفوذ و تسلط سياست‌هاي استعماري را براي ساير کشورها ببندد.

اين تحليل‌گر مسائل سياسي رابطه با کشورهاي دنيا را با سه اصل حکمت، عزت و مصلحت مقدور دانست و ادامه داد: بايد ايجاد ارتباط با ساير کشورها بر اساس اين سه اصل باشد و براي اين نوع تعامل با ساير کشورها بايد برنامه‌ريزي شود.

راستينه هرگونه روابط ديپلماتيک با کشورهايي که سابقه تاريخي آن‌ها بر استعمار نهاده شده است و نيز امروز سياست‌هايي مبتني بر استعمار و استسمار دارند بايد هوشمندانه باشد و افزود: بايد راه‌ها براي نفوذ بسته شود و با هوشمندي با اين موضوع برخورد شود.


رابطه با آمريکا نه معقول و نه منطقي است

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه ايران، آمريکا را سردمدار نظام سلطه مي‌داند و به فرموده امام خميني (ره) آمريکا شيطان بزرگ است تاکيد کرد: پس با توجه به اين شرايط به هيچ عنوان رابطه با آمريکا نه معقول است و نه با سياست‌هاي ايران همخواني دارد.

وي روابط ديپلماتيک با ساير کشورها به جز اسرائيل که هيچگاه موجوديت آن براي ايران به رسميت شناخته نشده است را تنها با نگاهي هوشمندانه و با سد نفوذ سياست‌هاي استعماري تعريف کرد و بيان داشت: استکبار ستيزي جزء اصول اساسي . مبارزهخ با آن ريشه در باورها و اعتقادات ديني مردم ايران دارد.

استکبار ستيزي ريشه در باور مردم دارد

راستينه خاطرنشان کرد: استکبارستيزي علاوه بر اينکه به باور مردم تبديل شده است ريشه در نگاه عاقلانه و منطقي مردم و سياست امروز کشور دارد.

راستينه با تاکيد بر اينکه مبارزه با آمريکا تا زماني که اين کشور سردمدار ظلم، استسمار و بهره‌کشي از ملت‌هاي مظلوم دنيا است جزء شعارهاي اصلي انقلاب ايران باقي خواهد ماند.

احزاب و گرئه‌ها مراقب باشند در نقشه‌هاي انکليس ايفاي نقش نکنند

اين تحليل‌گر مسائل سياسي با اشاره به بازگشايي سفارت استعمار پير در ايران تاکيد کرد: همه بايد بدانيم که سياست‌هاي اين روباه پير در طول تاريخ بر مبناي نفاق، تفرقه‌افکني و فتنه‌انگيزي بوده و اکنون که شاهد بازگشايي مجدد اين سفارت‌خانه در ايران هستيم همه مسئولان بايد مراقب فتنه‌انگيزي و سياست‌هاي نفوذي آن در راستاي وحدت‌شکني ملت ايران باشيم.

اين کارشناس مسائل سياسي از احزاب، گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي خواست مراقب باشند در نقشه سياست‌هاي انگلستان ايفاي نقش کنند.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس